Ons onderwijs

In onze aanpak zijn we erop gericht om alle leerlingen een stapje verder te brengen. Om dit te bereiken en tevens rekening te houden met de verschillen tussen leerlingen, werken we met een instructiemodel dat hetzelfde is voor groep 1 t/m 8 en ‘De Kunst van het Lesgeven’ heet. Dit instructiemodel is erop gericht om tijdens de instructie alle kinderen actief te betrekken, ieder op zijn of haar niveau.

“Leren is leuk. Leren is spannend. Samen leren we ontdekken en ontdekken we leren. We gaan op zoek naar talent en ambitie. Zodat je straks klaar bent voor de volgende stap.”

Leerkracht groep 7

Naast onze basisaanpak bieden we extra ondersteuning of uitdaging als dat nodig is. We hebben in de groepen 4 t/m 8 een Kangoeroeklas, voor de meer cognitief ingestelde leerlingen en in de bovenbouw een Doe-klas, voor de meer praktisch ingestelde leerlingen, waar zij leren aan de hand van praktische vaardigheden. In groep 5 screenen we alle leerlingen voor eventuele deelname aan Day A Weekschool.

Onze leerkrachten hebben een aantal eigen lesmethoden ontwikkeld die goed passen bij onze school. Zo werken we met de methode ‘Oefening baart kunst’, voor de creatieve ontwikkeling en hebben we een eigen handleiding ‘Godsdienstige verhalen’, waarin leerlingen kennismaken met de vier hoofd godsdiensten.

De Vreedzame School

De methode De Vreedzame School gebruiken we al enkele jaren voor de sociaal emotionele ontwikkeling.

Blink

We vinden de school in de wereld belangrijk. We bieden Wereldoriëntatie daarom thematisch aan met de methode Blink, waarin onderzoekend en ontdekkend leren centraal staat.

 

“Daar is ruimte voor nodig. Niet alleen in een klaslokaal, maar ook in je hoofd. Dat kan door te lezen of voor te lezen. Door te luisteren of te fluisteren. Door te mijmeren, te peinzen, te onderzoeken, eropuit te trekken. De wereld wacht.”

Leerkracht groep 1/2

Het is echt een hele leuke school, waar mijn kinderen uitgedaagd worden.

Ouder van groep 2

Scroll to top